Vitajte na stránke www.autoplatz.sk, dnes je 16. november 2019

picture008

Autoalarmy sú asi najznámejšou a najpoužívanejšou formou zabezpečenia automobilov. Ich úlohou je informovať okolie, alebo priamo majiteľa (dvojcestné alarmy), že sa s autom deje niečo nekalé. Dvojcestný autoalarm Vám prinesie vysoký stupeň ochrany Vášho majetku a pohodlie zároveň. Pri výbere najvhodnejšieho modelu Vám radi poradíme.

Montáž alarmu či už jednocestného, dvojcestného s alebo bez dialkového štartu prípadne GSM alarmu  je možná do motocyklov , osobných ale aj úžitkových aj nákladných automobilov .

 

DVOJCESTNÉ ALARMY S LCD PAGEROM A DIAĽKOVÝM ŠTARTOM

Najvyššou formou ochrany v oblasti autoalarmov sú v súčasnosti dvojcestné autoalarmy, ktoré zaisťujú prenos poplachovej informácie k užívateľovi a tým zásadne zvyšujú bezpečnostnú úroveň stráženia vozidla. Majiteľ auta má teda v ruke diaľkové ovládanie, ktorým nielenže ovláda autoalarm, ale zároveň prostredníctvom neho dostáva informáciu o stave alebo narušení vozidla. Deje sa tak prostredníctvom displeja a zvukového hlásiča zabudovaných v diaľkovom ovládaní.

picture033

 

AUTOALARM MAGICAR M871 A CAN BUS

Spája v sebe výhody dvojcestného autoalarmu a komunikáciu po digitálnej zbernici vozidla - CAN BUS. Jedná sa o dvojičku alarmu Magicar M870 AS CAN BUS, avšak bez funkcie diaľkového štartu, všetky ostatné bezpečnostné a komfortné funkcie ostávajú rovnaké.

Takmer všetky nové vozidlá sú vybavené CAN BUS zbernicou, zapojenie tohto alarmu je teda jednoduchšie.Takýto autoalarm sa dokáže správať ako originálny fabrický alarm a tým využívať množstvo komponentov, ktorú už v aute sú zamontované. Jedná sa napríklad o snímanie otvorených dverí, zapnuté zapaľovanie, využívanie klaksónu vozidla, ale aj aktiváciu a deaktiváciu autoalarmu Magicar M870 AS CAN BUS cez fabrické diaľkové ovládanie centrálu.

 

MAGICAR M870 AS

Je doposiaľ najlepšie vybaveným alarmom. A to nielen z hľadiska hardwareového vyhotovenia, ale aj spôsobu obsluhy a možností nastavenia. Zopár príkladov funkcií, ktoré tento alarm ponúka a obmedzení funkčnosti u alarmov, ktorým práve tieto funkcie chýbajú. Keďže sa jedná o autoalarm s funkciou diaľkového štartu a súčasné vozidlá majú stále komplikovanejšiu elektroinštaláciu, odporúčame jeho montáž zveriť skúsenému montážnemu stredisku. Je bežné, keď kompletná montáž trvá 8-10 hodín.

Vlastnosti alarmu:

  • maximálny dosah do 2000 metrov
  • tepelná odolnosť -40°C —  +85°C

 

 

 

DIAĽKOVÝ ŠTARTpicture009

 

Funkcia diaľkového štartu má množstvo svojich priaznivcov, hlavne v zimnom období kedy si nechávate ráno, pre chladné počasie auto predhriať, na čo slúži funkcia štartovania v prednastavený čas. Typ M870 AS má však možnosť nastavenia podmienky nízkej teploty, kedy k automatickému naštartovaniu vozidla v prednastavený čas dôjde iba v prípade, že teplota v interiéry poklesla pod prednastavenú hodnotu. Ak si teplotnú podmienku pri štarte nenastavíte, k automatickému naštartovaniu vozidla dôjde vždy v danú hodinu.  

 

Z HISTÓRIE - DIAĽKOVÝ ŠTART MÁ 40 ROKOV

Napriek tomu, že v našich končinách sa funkcia diaľkového štartu začala masívnejšie rozširovať len pred niekoľkými rokmi, nejedná sa o žiadny módny výstrel. Po prvý krát bol systém diaľkového štartovania predstavený vo februári 1968 firmou Ramostar, z Deerfieldu v USA. Do vzdialenosti 150 metrov bolo možné vozidlo naštartovať a vyhriať, resp. vychladiť interiér automobilu. Automatické vypnutie bolo možné nastaviť v intervale od 5 do 15 minút, pričom počas celej doby bolo vozidlo chránené, čo pri narušení vozidla ohlásilo majiteľovi na nie najmenší diaľkový ovládač. Aby nedochádzalo k falošným štartom alebo aby ste nenaštartovali všetky vozidlá v dosahu, Ramostar pracoval s kombináciou 32.338 kódov.

V súčasnosti je funkcia diaľkového štartu spájaná s dvojcestnými autoalarmami, ktoré v prvom rade poskytujú zabezpečenie vozidla. Ovládač má kompaktné rozmery, elegantný tvar a displej z tekutých kryštálov na ktorom sa zobrazujú informácie o vozidle.

Diaľkový štart má okrem komfortnej funkcie aj bezpečnostné a finančné výhody. Podľa policajných štatistík bolo zistené, že až k 70% nehôdám v zimných mesiacoch dôjde v priebehu prvých 10 minút jazdy, kedy je ešte interiér vozidla chladný a vodič sa nemôže plne sústrediť na jazdu. Hrubé oblečenie, čiapky a rukavice prekážajú pri šoférovaní, namrazené a zahmlievajúce sa okná znižujú viditeľnosť a sústredenosť vodiča.

Je zároveň oveľa pohodlnejšie nastúpiť do vyhriateho vozidla s rozmrazenými sklami z ktorých je maximálne potrebné odhrnúť vrstvu snehu. Jazda so studeným motorom je pre motor namáhavá, čo môže viesť z zvýšenému treniu a poškodeniu jednotlivých častí motorovej sústavy. Hlavne u vozidiel s turbom, kde je nevyhnutné permanentné mazanie všetkých mechanických súčastí a jazda s "tuhým" olejom je ohrozením životnosti vozidla. Okrem toho, zohriaty motor má nižšiu spotrebu, nižšie emisie CO2 a plynulejší chod.

Vždy budú existovať pre a proti, veď napriek tomu, že diaľkový štart má už 40 rokov, nejedná sa o samozrejmú výbavu vozidla.

 

Zdroj: www.magicar.sk, www.magicar.com, www.autoalarmy.sk

 

​ 

Autoplatz na Facebooku

Magicar

Autoalarmy sú asi najznámejšou a najpoužívanejšou formou zabezpečenia automobilov. Ich úlohou je informovať okolie, alebo priamo majiteľa (dvojcestné alarmy), že sa s autom deje niečo nekalé. Dvojcestný autoalarm Vám prinesie vysoký stupeň ochrany Vášho majetku a pohodlie zároveň. Pri výbere najvhodnejšieho modelu Vám radi poradíme.

Čítať ďalej...

Autofólie

Viete, že palubná doska automobilu zaparkovaného na slnku dosahuje teplotu až 80 oC? Pokojne by ste si na nej mohli uvariť čaj či zohriať vodu na instantnú polievku. Autu je to takpovediac jedno, ale čo váš organizmus? Ten reaguje na vysokú tepelnú záťaž veľmi intenzívne.

Čítať ďalej...

Permanentmark

Zlodeji áut na Slovensku odcudzia ročne približne 10.000 motorových vozidiel. Proti ich metódam, ktoré sú čoraz dokonalejšie, sa skoro nedá ani bojovať. Na zvuk autoalarmov väčšina ľudí už ani nereaguje, pričom v obchodoch predávané typy experti na tieto zločiny dokonale poznajú a zneškodnia behom pár sekúnd.

Čítať ďalej...